Followers

Wednesday, April 20, 2011

Rezeki ada dimana-mana



Saya percaya rezeki itu ada di mana-mana.


Kadang-kadang ia datang tak semena-mena. Setiap orang ada rezeki masing-masing. Saya pelik dengan manusia yang cemburu melihat rezeki orang lain. Pantang tengok orang lebih dari die, mula la mengelabah tak tentu pasal. Mula la buat cerita dongeng sehingga boleh memalukan diri sendiri. Kes paling teruk smpai taknak tegur dah si polan ni sebab rezeki die lebih kencang. Ni tak teruk lagi, yang lagi teruk bila main kasar pakai syaitan iblis segala.


Tak salah jika kita mahu cemburu dengan rezeki orang lain. Asalkan kita mahu motivate-kan diri kita supaya lebih berusaha and capai rezeki yang kita mahukan. Kalau dalam hati tu penuh dengan PHD, payah la mahu kejar rezeki macam orang lain. Ingat bersihkan hati dulu.


Saya tak cakap rezeki saya banyak dan saya tak cakap saya manusia baik, tapi saya kecewa dengan sesetengah orang yang tak suke lihat orang lebih dari die. Kalau cemburu demi kebaikan diri sendiri takpe la jugak, ni sampai menyusahkan pihak lain. Susah nak cakap. Hanya yang mengalaminya akan paham apa yang saya cuba sampaikan ni.


Apa kata mari kita jadikan kejayaan dan rezeki orang lain untuk menjadi pemangkin kepada diri sendiri untuk lebih berusaha supaya kita pun bole dapat rezeki yang lebih.


Semoga Allah murahkan rezeki saya, keluarga, Mr B dan orang sekeliling saya. Amin.




P/s:
  • Inginkan tips atau petua murah rezeki bole klik sini { Link }
  • Banyak lagi yang tak tercapai dalam hidup ni......






0 Kata-Kata Inspirasi:

Wednesday, April 20, 2011

Rezeki ada dimana-mana




Saya percaya rezeki itu ada di mana-mana.


Kadang-kadang ia datang tak semena-mena. Setiap orang ada rezeki masing-masing. Saya pelik dengan manusia yang cemburu melihat rezeki orang lain. Pantang tengok orang lebih dari die, mula la mengelabah tak tentu pasal. Mula la buat cerita dongeng sehingga boleh memalukan diri sendiri. Kes paling teruk smpai taknak tegur dah si polan ni sebab rezeki die lebih kencang. Ni tak teruk lagi, yang lagi teruk bila main kasar pakai syaitan iblis segala.


Tak salah jika kita mahu cemburu dengan rezeki orang lain. Asalkan kita mahu motivate-kan diri kita supaya lebih berusaha and capai rezeki yang kita mahukan. Kalau dalam hati tu penuh dengan PHD, payah la mahu kejar rezeki macam orang lain. Ingat bersihkan hati dulu.


Saya tak cakap rezeki saya banyak dan saya tak cakap saya manusia baik, tapi saya kecewa dengan sesetengah orang yang tak suke lihat orang lebih dari die. Kalau cemburu demi kebaikan diri sendiri takpe la jugak, ni sampai menyusahkan pihak lain. Susah nak cakap. Hanya yang mengalaminya akan paham apa yang saya cuba sampaikan ni.


Apa kata mari kita jadikan kejayaan dan rezeki orang lain untuk menjadi pemangkin kepada diri sendiri untuk lebih berusaha supaya kita pun bole dapat rezeki yang lebih.


Semoga Allah murahkan rezeki saya, keluarga, Mr B dan orang sekeliling saya. Amin.




P/s:
  • Inginkan tips atau petua murah rezeki bole klik sini { Link }
  • Banyak lagi yang tak tercapai dalam hidup ni......






0 comments on "Rezeki ada dimana-mana"

Disable Right Click