Followers

Wednesday, June 29, 2011

Dugaan Lagi...



Yes skang ni saya tahu, saya dah kurang bercerita tentang preps. Walaupun tak banyak cerita yang dikongsikan, tapi alhamdullilah sumenya masih lagi berjalan seperti biasa. Minggu ni, insya Allah akan balik Ipoh bersama Bumblebee. Persalinan bersanding dan nikah sudah siap. Tak sabar nak tengok hasilnya. Hopefully takda apa yang negatif.




Skang ni dugaan mula menyapa hidup saya. Dari dulu sampai skang masalah rumah sewa memang tak pernah surut. Ada je cabaran yang mendatang. Orang cakap dugaan nak kawin. Alhamdullilah, saya takda masalah dengan Bumblebee tapi saya ada masalah dengan perkara lain.


Dah jenuh saya bercerita dengan kawan rapat tentang masalah yang saya hadapi saat ni. Dah jenuh mereka mendengar isi hati saya. Termasulah Bumblebee yang tak pernah jemu bersama saya di kala saya dalam kesusahan. Mendengar dugaan saya yang satu ni.


Lagi 2 bulan semua ni akan berakhir. Tapi dalam tempoh untuk mengharungi hari yang mendatang ni, saya tak pasti sama ada saya akan terus kuat atau tidak. Saya hampir buat keputusan untuk keluar dari rumah ni. Tapi Bumblebee terus beri semangat pada saya untuk harungi sisa hari tu.


Dari awal lagi "mereka" masuk saya sudah kurang senang dengan tindakan "mereka". Memang tak baik untuk membuat penafsiran awal yang negatif pada orang yang tidak kenal. Tapi pada hakikatnya itulah perasaan yang saya rasa dan saya tidak keseorangan merasai perasaan itu.


Saya risaukan keselamatan saya. Bukan mahu memburukkan orang. Bayangkan semalam "mereka" balik rumah pukul 1 pagi. Then terus melepak kat beranda. Kat depan rumah saya ada tasik. Tapi waktu malam confirmla gelap kan. So saya tak pasti kenapa "mereka" melepak kat beranda sambil bukak lampu. Tak tahula nak tayang apa dengan baju ketatnya. Siap merokok lagi. Mengedik bagai. Dah macam rumah pelacuran. Saya panas terus sound. Pandai plak senyap and tutup lampu. Kalau orang lain yang berada di tempat saya pasti akan rasa apa yang saya rasa. Again, saya risaukan keselamatan saya.


Harini, saya tercium bau asap rokok. Automatik darah saya menyirap. Bila "mereka" keluar saya tanya ada yang merokok ke? Dia bole cakap kurang ajar dengan saya. Memang takda adab. Memang geram yang amat. Siapa dia nak bertindak macam tu dengan saya.


Solution yang paling mudah, halau "mereka" keluar. Dah banyak sangat benda yang negatif berlaku depan mata. Saya tak sanggup nak ramal apa yang akan berlaku kemudian hari. Takkan saya nak biar "sampah" duduk dalam rumah saya.


Saya tak kenal mereka. Saya tak tahu tingkah laku mereka macam mana. Sebarang kemungkinan boleh berlaku.


Apa yang saya perlu lakukan???

Hati saya sakit. Sakit sangat...



1 Kata-Kata Inspirasi:

UyaRayza said...

sabar yer dear..dugaan2

Wednesday, June 29, 2011

Dugaan Lagi...




Yes skang ni saya tahu, saya dah kurang bercerita tentang preps. Walaupun tak banyak cerita yang dikongsikan, tapi alhamdullilah sumenya masih lagi berjalan seperti biasa. Minggu ni, insya Allah akan balik Ipoh bersama Bumblebee. Persalinan bersanding dan nikah sudah siap. Tak sabar nak tengok hasilnya. Hopefully takda apa yang negatif.




Skang ni dugaan mula menyapa hidup saya. Dari dulu sampai skang masalah rumah sewa memang tak pernah surut. Ada je cabaran yang mendatang. Orang cakap dugaan nak kawin. Alhamdullilah, saya takda masalah dengan Bumblebee tapi saya ada masalah dengan perkara lain.


Dah jenuh saya bercerita dengan kawan rapat tentang masalah yang saya hadapi saat ni. Dah jenuh mereka mendengar isi hati saya. Termasulah Bumblebee yang tak pernah jemu bersama saya di kala saya dalam kesusahan. Mendengar dugaan saya yang satu ni.


Lagi 2 bulan semua ni akan berakhir. Tapi dalam tempoh untuk mengharungi hari yang mendatang ni, saya tak pasti sama ada saya akan terus kuat atau tidak. Saya hampir buat keputusan untuk keluar dari rumah ni. Tapi Bumblebee terus beri semangat pada saya untuk harungi sisa hari tu.


Dari awal lagi "mereka" masuk saya sudah kurang senang dengan tindakan "mereka". Memang tak baik untuk membuat penafsiran awal yang negatif pada orang yang tidak kenal. Tapi pada hakikatnya itulah perasaan yang saya rasa dan saya tidak keseorangan merasai perasaan itu.


Saya risaukan keselamatan saya. Bukan mahu memburukkan orang. Bayangkan semalam "mereka" balik rumah pukul 1 pagi. Then terus melepak kat beranda. Kat depan rumah saya ada tasik. Tapi waktu malam confirmla gelap kan. So saya tak pasti kenapa "mereka" melepak kat beranda sambil bukak lampu. Tak tahula nak tayang apa dengan baju ketatnya. Siap merokok lagi. Mengedik bagai. Dah macam rumah pelacuran. Saya panas terus sound. Pandai plak senyap and tutup lampu. Kalau orang lain yang berada di tempat saya pasti akan rasa apa yang saya rasa. Again, saya risaukan keselamatan saya.


Harini, saya tercium bau asap rokok. Automatik darah saya menyirap. Bila "mereka" keluar saya tanya ada yang merokok ke? Dia bole cakap kurang ajar dengan saya. Memang takda adab. Memang geram yang amat. Siapa dia nak bertindak macam tu dengan saya.


Solution yang paling mudah, halau "mereka" keluar. Dah banyak sangat benda yang negatif berlaku depan mata. Saya tak sanggup nak ramal apa yang akan berlaku kemudian hari. Takkan saya nak biar "sampah" duduk dalam rumah saya.


Saya tak kenal mereka. Saya tak tahu tingkah laku mereka macam mana. Sebarang kemungkinan boleh berlaku.


Apa yang saya perlu lakukan???

Hati saya sakit. Sakit sangat...



1 comments on "Dugaan Lagi..."

UyaRayza on June 30, 2011 at 9:39 AM said...

sabar yer dear..dugaan2

Disable Right Click