Followers

Saturday, January 22, 2011

OK FINE!

Saya berharap segala urusan saya akan dipermudahkan oleh Allah. Saya harap saya mampu untuk mendapat rezeki yang lebih baik pada masa akan datang.

Siapa tak mahu kan perubahan? Semua orang nakkan perubahan yang lebih baik. Buat apa masih berada disini kalau setiap yang kita lakukan tidak mendatang kesan. Lebih baik berambus terus kan. Kata replaceable kan?

Tapi nak buat mcm mana kalu rezeki saya masih di sini. Di sini tempat saya cari makan. Tapi bila terlalu banyak sangat itu ini sampai bila saya mahu bertahan. Mental ni sakit.

Bulan Julai 2011 cukup 3 tahun saya di sini. Dan dalam tempoh masa tu saya cuma mampu bertahan dan bersabar dengan segala kerenah itu ini. Alasan mudah kenapa saya lebih rela berdiri di belakang dari duduk di barisan hadapan dan tak rela menjadi kesayangan orang itu ialah saya fed up. Kalau bukan disebabkan rezeki, saya dah lama menghilangkan diri.

Tapi saya tak boleh nak cakap besar. Saya kene terima apa jua cerita berita yang disampaikan. Saya dah lali kalau nak cakap antara orang itu dan orang ini, saya paling banyak tak bagi respon. Ok fine. Sebab saya dah lali. Sebab saya dah fed up.

Tibe la sampai satu tahap, semua kesalahan yang berlaku seolah-olah seperti terletak atas bahu ni. Bukan salah pihak yang satu lagi. Padahal bende ni dah terlalu kerap diutarakan sebelum-sebelum ni sebelum kemunculan si kaki bodek dan si kaki repot.

Adat perangai manusia memang mcm tu. Rasenya kat sini tempat paling sesuai untuk saya luahkan segalanya. Apa yang mampu saya cuba lakukan sekarang ni, perlu berusaha sedaya mungkin sebelum perkara yang pernah berlaku terhadap kawan saya terjadi. Saya perlu bertindak sebelum saya akan diberhentikan. Sembahyanglah anda sebelum anda disembahyangkan. Sebarang kemungkinan boleh berlaku. Walaupun di depan die menidakkan, tapi dibelakang siapa yang tahu.

Ni belum lagi kes contribution. Yang satu ni memang meluat bila nak dengar. Tak dinafikan semua tempat pasti ada konflik dan perkara annoying yang semacam ni. Saya tak mahu untuk panjangkan cerita. Lepas ni tak tau la isu apa yang akan dibangkitkan.


Ayat best hari ni :: OK FINE! ::


2 Kata-Kata Inspirasi:

Cik Ciku said...

Saya suka post ini:-)

Peace!!!!

Fardilla Fawzi said...

Ok fine....

Saya pon sangat la suke. Sekadar luahan perasaan yg geram. Huh mcm2 jadi skg ni..tak tahan wei......

Saturday, January 22, 2011

OK FINE!


Saya berharap segala urusan saya akan dipermudahkan oleh Allah. Saya harap saya mampu untuk mendapat rezeki yang lebih baik pada masa akan datang.

Siapa tak mahu kan perubahan? Semua orang nakkan perubahan yang lebih baik. Buat apa masih berada disini kalau setiap yang kita lakukan tidak mendatang kesan. Lebih baik berambus terus kan. Kata replaceable kan?

Tapi nak buat mcm mana kalu rezeki saya masih di sini. Di sini tempat saya cari makan. Tapi bila terlalu banyak sangat itu ini sampai bila saya mahu bertahan. Mental ni sakit.

Bulan Julai 2011 cukup 3 tahun saya di sini. Dan dalam tempoh masa tu saya cuma mampu bertahan dan bersabar dengan segala kerenah itu ini. Alasan mudah kenapa saya lebih rela berdiri di belakang dari duduk di barisan hadapan dan tak rela menjadi kesayangan orang itu ialah saya fed up. Kalau bukan disebabkan rezeki, saya dah lama menghilangkan diri.

Tapi saya tak boleh nak cakap besar. Saya kene terima apa jua cerita berita yang disampaikan. Saya dah lali kalau nak cakap antara orang itu dan orang ini, saya paling banyak tak bagi respon. Ok fine. Sebab saya dah lali. Sebab saya dah fed up.

Tibe la sampai satu tahap, semua kesalahan yang berlaku seolah-olah seperti terletak atas bahu ni. Bukan salah pihak yang satu lagi. Padahal bende ni dah terlalu kerap diutarakan sebelum-sebelum ni sebelum kemunculan si kaki bodek dan si kaki repot.

Adat perangai manusia memang mcm tu. Rasenya kat sini tempat paling sesuai untuk saya luahkan segalanya. Apa yang mampu saya cuba lakukan sekarang ni, perlu berusaha sedaya mungkin sebelum perkara yang pernah berlaku terhadap kawan saya terjadi. Saya perlu bertindak sebelum saya akan diberhentikan. Sembahyanglah anda sebelum anda disembahyangkan. Sebarang kemungkinan boleh berlaku. Walaupun di depan die menidakkan, tapi dibelakang siapa yang tahu.

Ni belum lagi kes contribution. Yang satu ni memang meluat bila nak dengar. Tak dinafikan semua tempat pasti ada konflik dan perkara annoying yang semacam ni. Saya tak mahu untuk panjangkan cerita. Lepas ni tak tau la isu apa yang akan dibangkitkan.


Ayat best hari ni :: OK FINE! ::


2 comments on "OK FINE!"

Cik Ciku on January 24, 2011 at 11:11 AM said...

Saya suka post ini:-)

Peace!!!!

Fardilla Fawzi on January 24, 2011 at 12:17 PM said...

Ok fine....

Saya pon sangat la suke. Sekadar luahan perasaan yg geram. Huh mcm2 jadi skg ni..tak tahan wei......

Disable Right Click