Followers

Monday, May 16, 2011

Nasi Kerabu




Weekend yang lepas saya sempat belajar cara nak buat nasi kerabu dengan Murni,
Rupenya senangla jugak nak buat,
Cuma sedap atau tak sedap je hasil tangan kita,
Huhu


Usaha tangga kejayaan,
=p


Let's the pictures do the talking
~ Lalalalala ~





Amik kau penuh atas meja lantai..
Maapla umah bujang takda meja makan...
Huhu

Stok makan seminggu katanya





Popia goreng..
Hasil tangan Cik Mun-Mun di kala keseorangan di rumah Sabtu lepas...
Sedap...nak try???
Meh datang umah..kitaorg buat open house






Ulam-ulaman...ada kobis, bunga kantan, daun kesom, timun and kacang panjang.
Semua kene potong halus-halus.
Yg ni tak berapa nak halus sangat,
Baru peringkat amatur
=p






Ni daging masak apa ek??
Ntah tapi sedap...
Resepi baru yg sy belajar dari Mun-Mun

Nasib daging tak liat ok,
Clap clap....





Kelapa goreng...bende wajib ada kalau makan nasi kerabu





Penambah rasa...yg kuah warna merah tu budu and sambal pedas..
Yg kaler putih tu isi ikan yang dihancur...
Tumbuk pakai lesung batu ok






Keropok
Sy hantu keropok
=p

Import dari Ganu ok.
Sodap....






Lepas makan jom tido,
Memang nikmat



Sila beri tepukan yang paling GEMURUH





P/s: B..kite dah tahu mcm mana nak masak nasi kerabu. =p
Thank Mun-Mun...






2 Kata-Kata Inspirasi:

e k i n ♥ y u s r i said...

sedapnye nasi kerabu....
tetibe nk mkn plak....
ngeee~

Fardilla Fawzi said...

Heee kalo masak sendiri lg sedap...

Kdg2 beli tak berapa nak kene dgn taste...huhu

Monday, May 16, 2011

Nasi Kerabu





Weekend yang lepas saya sempat belajar cara nak buat nasi kerabu dengan Murni,
Rupenya senangla jugak nak buat,
Cuma sedap atau tak sedap je hasil tangan kita,
Huhu


Usaha tangga kejayaan,
=p


Let's the pictures do the talking
~ Lalalalala ~





Amik kau penuh atas meja lantai..
Maapla umah bujang takda meja makan...
Huhu

Stok makan seminggu katanya





Popia goreng..
Hasil tangan Cik Mun-Mun di kala keseorangan di rumah Sabtu lepas...
Sedap...nak try???
Meh datang umah..kitaorg buat open house






Ulam-ulaman...ada kobis, bunga kantan, daun kesom, timun and kacang panjang.
Semua kene potong halus-halus.
Yg ni tak berapa nak halus sangat,
Baru peringkat amatur
=p






Ni daging masak apa ek??
Ntah tapi sedap...
Resepi baru yg sy belajar dari Mun-Mun

Nasib daging tak liat ok,
Clap clap....





Kelapa goreng...bende wajib ada kalau makan nasi kerabu





Penambah rasa...yg kuah warna merah tu budu and sambal pedas..
Yg kaler putih tu isi ikan yang dihancur...
Tumbuk pakai lesung batu ok






Keropok
Sy hantu keropok
=p

Import dari Ganu ok.
Sodap....






Lepas makan jom tido,
Memang nikmat



Sila beri tepukan yang paling GEMURUH





P/s: B..kite dah tahu mcm mana nak masak nasi kerabu. =p
Thank Mun-Mun...






2 comments on "Nasi Kerabu"

e k i n ♥ y u s r i on May 16, 2011 at 4:58 PM said...

sedapnye nasi kerabu....
tetibe nk mkn plak....
ngeee~

Fardilla Fawzi on May 17, 2011 at 2:45 PM said...

Heee kalo masak sendiri lg sedap...

Kdg2 beli tak berapa nak kene dgn taste...huhu

Disable Right Click