Followers

Monday, October 24, 2011

Move On



Tiba-tiba niat nak mencari rumah sewa nak diteruskan. Kalau nak tunggu rumah baru tu siap dengan cat bagai, rasanya tak sempat. Dah tak larat rasanya nak duduk menumpang lagi. Sebelum perkara lain jadi lebih baik saya keluar cari kehidupan sendiri. Jangan salah sangka, saya dan adik beradik B takda masalah. Cuma saya mahu mencari kehidupan sendiri.

20 November mak dan ayah dah balik dari Mekah. Takda tempat nak berteduh. Rumah sewa kat KL saya dah sewakan pada orang lain. Lagi pun saya tak sanggup menahan malu pada housemate lain. Nak tumpang di rumah mertua, rasanya bukan pilihan yang bijak.

So lebih baik saya mencari rumah yang lain untuk menumpang teduh sementara waktu. Niat saya ni tak dapat persetujuan dari B lagi. Tak tahu la dia setuju atau tak. Walau apa pun saya akan pastikan B setuju dengan cadangan saya ni. Saya mahukan keselesaan.

Rasanya saya dah tak larat nak teruskan kehidupan macam ni. Rabu ni cuti. Walaupun cuti tapi saya sikit pon tak rasa best sebab tak bole nak bangun lewat. Tak boleh nak buat aktiviti bebas dalam rumah. Nak mandi sama-sam pun tak senang. Opssss...=p

Tak merasa lagi hidup sebagai pengantin baru. Hidup berdua. Teringin jugak nak merasa kan...




0 Kata-Kata Inspirasi:

Monday, October 24, 2011

Move On




Tiba-tiba niat nak mencari rumah sewa nak diteruskan. Kalau nak tunggu rumah baru tu siap dengan cat bagai, rasanya tak sempat. Dah tak larat rasanya nak duduk menumpang lagi. Sebelum perkara lain jadi lebih baik saya keluar cari kehidupan sendiri. Jangan salah sangka, saya dan adik beradik B takda masalah. Cuma saya mahu mencari kehidupan sendiri.

20 November mak dan ayah dah balik dari Mekah. Takda tempat nak berteduh. Rumah sewa kat KL saya dah sewakan pada orang lain. Lagi pun saya tak sanggup menahan malu pada housemate lain. Nak tumpang di rumah mertua, rasanya bukan pilihan yang bijak.

So lebih baik saya mencari rumah yang lain untuk menumpang teduh sementara waktu. Niat saya ni tak dapat persetujuan dari B lagi. Tak tahu la dia setuju atau tak. Walau apa pun saya akan pastikan B setuju dengan cadangan saya ni. Saya mahukan keselesaan.

Rasanya saya dah tak larat nak teruskan kehidupan macam ni. Rabu ni cuti. Walaupun cuti tapi saya sikit pon tak rasa best sebab tak bole nak bangun lewat. Tak boleh nak buat aktiviti bebas dalam rumah. Nak mandi sama-sam pun tak senang. Opssss...=p

Tak merasa lagi hidup sebagai pengantin baru. Hidup berdua. Teringin jugak nak merasa kan...




0 comments on "Move On"

Disable Right Click