Followers

Friday, October 14, 2011

Marriage Part 2



Weekend datang menjengah lagi. Yang lebih mengasyikkan Sabtu ni adalah Sabtu yang bercuti. Bermakna tak payah nak bangun awal untuk ke opis. Tapi kene agak-agakla nak bangun lambat. Kang tak pasal-pasal kene cop kat dahi tu PEMALAS.


Adoi banyak bende yang perlu diselesaikan weekend ni. Tapi kenapa la B saya berkerja. Nak ikut pergi opis bole??


Rasa macam tak patut plak nak tulis apa yang terbuku dalam hati ni kat sini. Terlalu open sangat. Tapi jauh dalam lubuk hati saya mahukan kesempurnaan dalam melayari kehidupan berdua sebagai suami isteri. Sampai bila nak bertahan macam ni.


Apa pun saya bersyukur. Saya punya suami yang sangat memahami. Walaupun saya tidak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri sepenuhnya tapi beliau sikit pon tidak merungut. Malah saya yang terlebih merungut sana sini.


Letih bila dipikirkan berkeadaan macam ni smpai bila-bila. Kami mahukan pembaharuan. Saya berharap ada rezeki yang terbuka luas untuk saya. Yang penting saya hanya perlu untuk bersabar sedikit waktu lagi. Saya masih dalam tempoh adaptasi perubahan hidup yang baru.


Setiap orang lain perjalanan hidup. Apa pun bersyukurla dengan jalan yang Allah dah beri pada hidup kita. Sekurang-kurang kita ada apa yang orang lain sangat mahukan buat masa ni. Kene sentiasa berpikir ada orang yang lagi susah dari kita. Panduannya adalah bersabar.


Itu yang sentiasa saya sematkan dalam diri.

Skang ni saya dah jumpa sebahagian apa yang saya cari dalam hidup ---> Suami yang akan bersama saya tak kira di waktu susah atau senang.


=)


0 Kata-Kata Inspirasi:

Friday, October 14, 2011

Marriage Part 2




Weekend datang menjengah lagi. Yang lebih mengasyikkan Sabtu ni adalah Sabtu yang bercuti. Bermakna tak payah nak bangun awal untuk ke opis. Tapi kene agak-agakla nak bangun lambat. Kang tak pasal-pasal kene cop kat dahi tu PEMALAS.


Adoi banyak bende yang perlu diselesaikan weekend ni. Tapi kenapa la B saya berkerja. Nak ikut pergi opis bole??


Rasa macam tak patut plak nak tulis apa yang terbuku dalam hati ni kat sini. Terlalu open sangat. Tapi jauh dalam lubuk hati saya mahukan kesempurnaan dalam melayari kehidupan berdua sebagai suami isteri. Sampai bila nak bertahan macam ni.


Apa pun saya bersyukur. Saya punya suami yang sangat memahami. Walaupun saya tidak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri sepenuhnya tapi beliau sikit pon tidak merungut. Malah saya yang terlebih merungut sana sini.


Letih bila dipikirkan berkeadaan macam ni smpai bila-bila. Kami mahukan pembaharuan. Saya berharap ada rezeki yang terbuka luas untuk saya. Yang penting saya hanya perlu untuk bersabar sedikit waktu lagi. Saya masih dalam tempoh adaptasi perubahan hidup yang baru.


Setiap orang lain perjalanan hidup. Apa pun bersyukurla dengan jalan yang Allah dah beri pada hidup kita. Sekurang-kurang kita ada apa yang orang lain sangat mahukan buat masa ni. Kene sentiasa berpikir ada orang yang lagi susah dari kita. Panduannya adalah bersabar.


Itu yang sentiasa saya sematkan dalam diri.

Skang ni saya dah jumpa sebahagian apa yang saya cari dalam hidup ---> Suami yang akan bersama saya tak kira di waktu susah atau senang.


=)


0 comments on "Marriage Part 2"

Disable Right Click