Followers

Monday, July 23, 2012

Sahur Hari Ke-3


Salam Monday Blues,

Semalam pukul 2 pagi baru sampai rumah dari Ipoh.
Mana taknya gerak dari rumah lepas berbuka, pukul 9 malam macam tu baru gerak,

Tertidur ntah berapa lama kat Hentian Behrang,
Saya kalau malam memang dah flat.
B sorang yang drive dari Ipoh ke Seremban.
Tu yang sampai tido kat Hentian, huhu


Sampai rumah kemas-kemas sikit barang,
Masak nasi siap-siap,

Terus tido dengan harapan bangunlah sahur nanti,
Nasib mak bekalkan lauk banyak so tak payah la masak.


Nak tahu saya terjaga pukul berapa,
Lagi 10 minit nak Imsak,
Kelam kabut saya panaskan lauk pakai microwave je.
B sorang yang makan dengan kelam kabutnya,
Saya makan kurma sebijik dan minum air kosong,
Tak reti nak makan dalam keadaan kelam kabut,
Tapi B dah biasa,

Alahai kesiannya suami-ku,
Nasib sempatla jugak makan walaupun sikit...
=(



0 Kata-Kata Inspirasi:

Monday, July 23, 2012

Sahur Hari Ke-3



Salam Monday Blues,

Semalam pukul 2 pagi baru sampai rumah dari Ipoh.
Mana taknya gerak dari rumah lepas berbuka, pukul 9 malam macam tu baru gerak,

Tertidur ntah berapa lama kat Hentian Behrang,
Saya kalau malam memang dah flat.
B sorang yang drive dari Ipoh ke Seremban.
Tu yang sampai tido kat Hentian, huhu


Sampai rumah kemas-kemas sikit barang,
Masak nasi siap-siap,

Terus tido dengan harapan bangunlah sahur nanti,
Nasib mak bekalkan lauk banyak so tak payah la masak.


Nak tahu saya terjaga pukul berapa,
Lagi 10 minit nak Imsak,
Kelam kabut saya panaskan lauk pakai microwave je.
B sorang yang makan dengan kelam kabutnya,
Saya makan kurma sebijik dan minum air kosong,
Tak reti nak makan dalam keadaan kelam kabut,
Tapi B dah biasa,

Alahai kesiannya suami-ku,
Nasib sempatla jugak makan walaupun sikit...
=(



0 comments on "Sahur Hari Ke-3"

Disable Right Click