Followers

Thursday, June 24, 2010

Sayang ke??

Macam mana nak tau kalo suami @ tunang @ pakwe kite betol2 sayang kat kite. Sebab tak semua lelaki pandai menunjukkan rase kasih dan sayang tu. "Hai Cik Dilla nape awk tanya soalan mcm nie. Macam terkene batang hidung sendiri je". Erm takda kaitan pon. Sebab saya terperasan suatu bende kat facebook. Tengok kes kawan sendiri.

Memang la kite tak perlu nak tunjukkan rase kasih sayang tu kat depan semua orang. Lame-lama nanti org meluat...muntah darah. Payah plak nanti kite nak pulihkan. Tapi manusia ni suke tersalah memahami sesuatu situasi. Nape saya bercakap mcm tu. Yela masa bercinta bukan main lagi nak tunjuk i syg u...u syg i....smpaikan tak kisah pandangan org. Nak berpegangan tangan depan org. Nak bercium depan org. Mcm-mcm la perkara seumpama tu. Tapi bila dah kawin taknak plak buat perkara sebegitu depan org ramai...konon malu...tau plak malu kan.. Eh takpe..kat umah pon bole buat. Lebih dari tu pon bole buat........ehem ahhhaaa...

Tapi saya ni bukan baik pon. Tapi cume pandai berkata-kata je. Kui Kui...ntah apa la yang saya merepek nie. Geram la dengan sesetengah perkara yang saya bace kat facebook sejak kebelakangan nie. Minta maaf la ye.

Erm bukan ape, kite kalo dah kawin buatla cara dah kawin kan. Nape perlu nak berperangai mcm tu. Kesian anak bini ko kat umah. Nampak sangat mcm tak puas enjoy. Ntahla susah nak ckp. Sebab saya belum lagi diuji sedemikian rupa. Yela manusia lebih suke mngata perihal org lain. Mcm apa yang saya buat skg ni la. Huhu. Ehhh tapikan sy tak tipu tau. Kalo tak pecaya cube tengok facebook die. Kalo laki saya la buat mcm tu....memang dah kene baling periuk kuali senduk sume la.

So kalo rase sayang, tunjukkanla rasa sayang tu. Sebab sebenarnya kesungguhan yang cube ditunjukkan tu lebih penting. Bukan setakat tau dalam hati...i syg u..u syg i....ia mesti ditunjukkan. Jangan nak bagi alasan...saya tak pandai. Dah tau tak pandai nak tunjukkan, blaja la. Google je. Pokok pangkal hati dan keikhlasan.

0 Kata-Kata Inspirasi:

Thursday, June 24, 2010

Sayang ke??


Macam mana nak tau kalo suami @ tunang @ pakwe kite betol2 sayang kat kite. Sebab tak semua lelaki pandai menunjukkan rase kasih dan sayang tu. "Hai Cik Dilla nape awk tanya soalan mcm nie. Macam terkene batang hidung sendiri je". Erm takda kaitan pon. Sebab saya terperasan suatu bende kat facebook. Tengok kes kawan sendiri.

Memang la kite tak perlu nak tunjukkan rase kasih sayang tu kat depan semua orang. Lame-lama nanti org meluat...muntah darah. Payah plak nanti kite nak pulihkan. Tapi manusia ni suke tersalah memahami sesuatu situasi. Nape saya bercakap mcm tu. Yela masa bercinta bukan main lagi nak tunjuk i syg u...u syg i....smpaikan tak kisah pandangan org. Nak berpegangan tangan depan org. Nak bercium depan org. Mcm-mcm la perkara seumpama tu. Tapi bila dah kawin taknak plak buat perkara sebegitu depan org ramai...konon malu...tau plak malu kan.. Eh takpe..kat umah pon bole buat. Lebih dari tu pon bole buat........ehem ahhhaaa...

Tapi saya ni bukan baik pon. Tapi cume pandai berkata-kata je. Kui Kui...ntah apa la yang saya merepek nie. Geram la dengan sesetengah perkara yang saya bace kat facebook sejak kebelakangan nie. Minta maaf la ye.

Erm bukan ape, kite kalo dah kawin buatla cara dah kawin kan. Nape perlu nak berperangai mcm tu. Kesian anak bini ko kat umah. Nampak sangat mcm tak puas enjoy. Ntahla susah nak ckp. Sebab saya belum lagi diuji sedemikian rupa. Yela manusia lebih suke mngata perihal org lain. Mcm apa yang saya buat skg ni la. Huhu. Ehhh tapikan sy tak tipu tau. Kalo tak pecaya cube tengok facebook die. Kalo laki saya la buat mcm tu....memang dah kene baling periuk kuali senduk sume la.

So kalo rase sayang, tunjukkanla rasa sayang tu. Sebab sebenarnya kesungguhan yang cube ditunjukkan tu lebih penting. Bukan setakat tau dalam hati...i syg u..u syg i....ia mesti ditunjukkan. Jangan nak bagi alasan...saya tak pandai. Dah tau tak pandai nak tunjukkan, blaja la. Google je. Pokok pangkal hati dan keikhlasan.

0 comments on "Sayang ke??"

Disable Right Click