Followers

Friday, January 06, 2012

Coretan Hati


Manusia ada macam-macam ragam dan sikap.
Rambut je warna hitam (kecuali pakai dye) tapi hati kat dalam lain-lain.
Saya agak terkejut jugak mendengar berita yang cuba disampaikan.
Tergamak dia buat macam tu pada saya sedangkan saya takda langsung buat salah pada dia.
Saya pun kurang pasti dengan masalah si polan tu. 
Biarkanlah....

 Kadang-kadang saya pon agak pelik apa motif dia bertindak sedemikian. 
Apa yang dia dapat????
Kepuasan???

Ala persetankanlah...
Dia takda kaitan langsung dengan hidup saya.
Tapi hati kecil berkata lagi....
Apa masalah dia dengan saya???
Kes tak puas hati???
Atau cemburu???
Kalau cemburu takda apa yang ingin dicemburukan dengan saya yang hina ni.
Cukup-cukupla tu....

Fed up nak melayan manusia semacam ni...buat rasa semak kepala.
Cukup-cukupla orang annoying dalam hidup ni...
Saya taknak lagi jumpa manusia macam ni...

Saya akan cuba untuk mengawal perasaan...mengawal diri di depan manusia semacam ini.
Buat manusia itu teruskanlah bertindak sedemikian..
Saya tidak rugi apa-apa pun..
Malah berasa sangat senang dan bangga bila ada yang cuba untuk selidik peribadi saya.
Nampak nau aku ni diva.....
Dan kau tak boleh tengok aku ni lagi diva dari kau kan...
Sebab tu la kau rasa tergugat....

Sekian terima kasih...



=)


1 Kata-Kata Inspirasi:

Nina Isofea said...

Sbr ye dear..situasi awak hampir sama dgn saya. Skali pkir, sgt lah rimas dgn sikap manusia yg annoying nih..hentam org tak tahu hjung pangkal..xpela dear, biar kan dia..ckp kt dia, drp sibuk cari keburukan org, lebih baik sibuk cari kekurangan diri sendiri. Sbr ya.. =)

Friday, January 06, 2012

Coretan Hati



Manusia ada macam-macam ragam dan sikap.
Rambut je warna hitam (kecuali pakai dye) tapi hati kat dalam lain-lain.
Saya agak terkejut jugak mendengar berita yang cuba disampaikan.
Tergamak dia buat macam tu pada saya sedangkan saya takda langsung buat salah pada dia.
Saya pun kurang pasti dengan masalah si polan tu. 
Biarkanlah....

 Kadang-kadang saya pon agak pelik apa motif dia bertindak sedemikian. 
Apa yang dia dapat????
Kepuasan???

Ala persetankanlah...
Dia takda kaitan langsung dengan hidup saya.
Tapi hati kecil berkata lagi....
Apa masalah dia dengan saya???
Kes tak puas hati???
Atau cemburu???
Kalau cemburu takda apa yang ingin dicemburukan dengan saya yang hina ni.
Cukup-cukupla tu....

Fed up nak melayan manusia semacam ni...buat rasa semak kepala.
Cukup-cukupla orang annoying dalam hidup ni...
Saya taknak lagi jumpa manusia macam ni...

Saya akan cuba untuk mengawal perasaan...mengawal diri di depan manusia semacam ini.
Buat manusia itu teruskanlah bertindak sedemikian..
Saya tidak rugi apa-apa pun..
Malah berasa sangat senang dan bangga bila ada yang cuba untuk selidik peribadi saya.
Nampak nau aku ni diva.....
Dan kau tak boleh tengok aku ni lagi diva dari kau kan...
Sebab tu la kau rasa tergugat....

Sekian terima kasih...



=)


1 comments on "Coretan Hati"

Nina Isofea on January 6, 2012 at 11:00 PM said...

Sbr ye dear..situasi awak hampir sama dgn saya. Skali pkir, sgt lah rimas dgn sikap manusia yg annoying nih..hentam org tak tahu hjung pangkal..xpela dear, biar kan dia..ckp kt dia, drp sibuk cari keburukan org, lebih baik sibuk cari kekurangan diri sendiri. Sbr ya.. =)

Disable Right Click