Followers

Tuesday, July 09, 2013

Ku Berharap Ramadan Kali Ini Penuh Makna



Salam semua,

Pagi ni cuaca di Nilai mendung, sejuk dingin je. Nasib harini pergi opis pakai baju tebal sikit. Esok semua muslimin muslimat sudah mula berpuasa. Sekejap sangat masa berlalu. Berdebar plak tiba-tiba. Berdebar sebab tiba-tiba terpikir macam mana rasa sakit nak bersalin. Ye memang agak keterlaluan bila pikir sampai ke situ. Hoho.....


Malam ni sudah boleh mula berterawih. Tak pergi masjid/surau berdekatan pun. Hanya buat di rumah bersama suami. Ramadan kali ni special berbanding sebelum ni, sebab kalau ikutkan boleh berpuasa penuh. Insya Allah kalau tak menjejaskan kesihatan Cik Bunga, saya akan berusaha untuk berpuasa penuh tahun ni. 


Yang menjadi dilema skang ni adalah sahur nanti nak makan apa?? Sebelum ni memang kalau tak makan sahur pun tak menjadi masalah. Minum air suam dengan kurma pun dah ok. Tapi rasanya untuk kali ni kene jugak makan sesuatu yang boleh beri tenaga kepada saya dan Cik Bunga. Ermm ayuh google tips berpuasa di kala pregnant. Mungkin boleh bagi idea sikit tips pemakanan ketika bersahur.


Selamat menjalani ibadah Ramadan semua.
Wassalam...




P/s: Sedang mencari nama yang sesuai untuk Cik Bunga



2 Kata-Kata Inspirasi:

Bazilah (^0^) said...

ohhhh cik bunga ye? hihi. selamat berpuasa dilla :)

Fardilla Fawzi said...

hehehehe geng maryam...selamat berpuasa jgk...=))

Tuesday, July 09, 2013

Ku Berharap Ramadan Kali Ini Penuh Makna




Salam semua,

Pagi ni cuaca di Nilai mendung, sejuk dingin je. Nasib harini pergi opis pakai baju tebal sikit. Esok semua muslimin muslimat sudah mula berpuasa. Sekejap sangat masa berlalu. Berdebar plak tiba-tiba. Berdebar sebab tiba-tiba terpikir macam mana rasa sakit nak bersalin. Ye memang agak keterlaluan bila pikir sampai ke situ. Hoho.....


Malam ni sudah boleh mula berterawih. Tak pergi masjid/surau berdekatan pun. Hanya buat di rumah bersama suami. Ramadan kali ni special berbanding sebelum ni, sebab kalau ikutkan boleh berpuasa penuh. Insya Allah kalau tak menjejaskan kesihatan Cik Bunga, saya akan berusaha untuk berpuasa penuh tahun ni. 


Yang menjadi dilema skang ni adalah sahur nanti nak makan apa?? Sebelum ni memang kalau tak makan sahur pun tak menjadi masalah. Minum air suam dengan kurma pun dah ok. Tapi rasanya untuk kali ni kene jugak makan sesuatu yang boleh beri tenaga kepada saya dan Cik Bunga. Ermm ayuh google tips berpuasa di kala pregnant. Mungkin boleh bagi idea sikit tips pemakanan ketika bersahur.


Selamat menjalani ibadah Ramadan semua.
Wassalam...




P/s: Sedang mencari nama yang sesuai untuk Cik Bunga



2 comments on "Ku Berharap Ramadan Kali Ini Penuh Makna"

Bazilah (^0^) on July 11, 2013 at 4:16 PM said...

ohhhh cik bunga ye? hihi. selamat berpuasa dilla :)

Fardilla Fawzi on July 12, 2013 at 2:10 PM said...

hehehehe geng maryam...selamat berpuasa jgk...=))

Disable Right Click