Followers

Thursday, December 26, 2013

Perkembangan Nawal Nur Ilmiah 2 Bulan++






Wah minggu depan budak tecik ni dah masuk 3 bulan, cepat sangat masa berlalu. Rasa baru semalam dapat berita gembira yang ibu dapat tahu mengandungkan awak setelah penantian selama setahun. That's why ibu letak nama awak Nawal. Nawal bermaksud anugerah. Awak adalah anugerah kurniaan Allah untuk ibu dan walid. Alhamdullilah.

Nak tahu perkembangan Mia sekarang ni???

  • Dah pandai bagi respon apabila diagah dan suka diajak bersembang. Mulut bising nak cakap jugak bila kita dok bercakap dengan dia.
  • Pernah sekali ibu main dengan awak, awak ketawa berdekah-dekah bukan main lagi. Ibu sangat teruja. Pdahal main cium-cium pipi je pon.. =)
  • Dah pandai tido lasak. Pagi tadi dah melintang tido. Bantal hilang kemana. Tengok-tengok celah ketiak walid. Nasib walid tak hempap awak wahai Mia. Sapa suruh ibu taknak letak Mia atas katil Mia kan...
  • Dah nampak potensi nak meniarap. Suka mengiring. Tido nak mengiring. Marah sebab lambat bagi susu pun nak mengiring....
  • Habit suka hisap jari bila nak tido. Hisap ibu jari kiri plak tu (kidal ke Mia ni). Kalau kita tarik bukan main lagi marah. Tak elok untuk gusi dan jari la wahai Mia...
  • Berak dah jadi 3 hari sekali baru berak. Kalau dulu dalam sehari sampai 3 4 kali nak berak. Kadang-kadang sampai terbersin pun nak terkenjit sekali. Tu sebab pertambahan berat masa check up 2 bulan kurang memberangsangkan. Hopefully check up 3 bulan pertambahan berat adalah normal.
  • Rambut tumbuh semakin lebat dan hitam...
  • Tak banyak ragam bila dibawa ke hulu ke hilir. Tiap kali masuk kereta nak tidur. Haritu bawa pergi Nilai 3 sepanjang shopping tido atas walid. Macam tak tidur setahun...huhu
  • Sampai ke saat ini masih fully breastfeed...alhamdullilah

Itu saja perkembangan Mia sebelum masuk 3 bulan....semoga awak membesar dengan sihat dan ceria....




0 Kata-Kata Inspirasi:

Thursday, December 26, 2013

Perkembangan Nawal Nur Ilmiah 2 Bulan++







Wah minggu depan budak tecik ni dah masuk 3 bulan, cepat sangat masa berlalu. Rasa baru semalam dapat berita gembira yang ibu dapat tahu mengandungkan awak setelah penantian selama setahun. That's why ibu letak nama awak Nawal. Nawal bermaksud anugerah. Awak adalah anugerah kurniaan Allah untuk ibu dan walid. Alhamdullilah.

Nak tahu perkembangan Mia sekarang ni???

  • Dah pandai bagi respon apabila diagah dan suka diajak bersembang. Mulut bising nak cakap jugak bila kita dok bercakap dengan dia.
  • Pernah sekali ibu main dengan awak, awak ketawa berdekah-dekah bukan main lagi. Ibu sangat teruja. Pdahal main cium-cium pipi je pon.. =)
  • Dah pandai tido lasak. Pagi tadi dah melintang tido. Bantal hilang kemana. Tengok-tengok celah ketiak walid. Nasib walid tak hempap awak wahai Mia. Sapa suruh ibu taknak letak Mia atas katil Mia kan...
  • Dah nampak potensi nak meniarap. Suka mengiring. Tido nak mengiring. Marah sebab lambat bagi susu pun nak mengiring....
  • Habit suka hisap jari bila nak tido. Hisap ibu jari kiri plak tu (kidal ke Mia ni). Kalau kita tarik bukan main lagi marah. Tak elok untuk gusi dan jari la wahai Mia...
  • Berak dah jadi 3 hari sekali baru berak. Kalau dulu dalam sehari sampai 3 4 kali nak berak. Kadang-kadang sampai terbersin pun nak terkenjit sekali. Tu sebab pertambahan berat masa check up 2 bulan kurang memberangsangkan. Hopefully check up 3 bulan pertambahan berat adalah normal.
  • Rambut tumbuh semakin lebat dan hitam...
  • Tak banyak ragam bila dibawa ke hulu ke hilir. Tiap kali masuk kereta nak tidur. Haritu bawa pergi Nilai 3 sepanjang shopping tido atas walid. Macam tak tidur setahun...huhu
  • Sampai ke saat ini masih fully breastfeed...alhamdullilah

Itu saja perkembangan Mia sebelum masuk 3 bulan....semoga awak membesar dengan sihat dan ceria....




0 comments on "Perkembangan Nawal Nur Ilmiah 2 Bulan++"

Disable Right Click